BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 11 Januari 2011

~~KO INGAT NI KONSERT KER???~~

Salam semua.................


Sejak dua menjak ni saya rajin pulak berblog walking...hehe...
Masa blog yang sebelum ni saya langsung takda buat semua ni.
Rasa seronok dapat baca pelbagai ragam blog orang lain...
Ada beberapa kali juga saya terjumpa blog yang penuh dengan warna warni kata cinta...alahai...
Mesti pemilik blog tu jiwanya halus sangatkan..dan saya juga macam di buai2 je bila baca...
sebab tu gak saya terpikir nak buat entry ni...tajuk entry memang hampeh tak masuk dalam kes jiwang2..
tapi cite nyer nanti agak berbunga sket lah...hehe


Tersebutlah kisah ni pada bulan 12,tahun 2007..kejadian berlaku pada waktu petang selepas asar..
Majlis tu berlangsung di sebuah rumah papan(skang sume batu dah...huhu)..
berwalikan imam daerah dan bersaksikan jiran sebelah..
Hehe..oklah,tak nak seksa jiwa..peristiwa ni berlaku pada hari nikah saya dengan en. suami..
Majlis berlangsung dengan meriah dan teratur..
Alhamdulilah walaupun banyak dugaan sebelum hari pernikahan dapat kami tepis dengan jayanya...
Pak andam dah datang awal dah,siap bersolek semua dengar orang riuh2 kat luar beritahu pihak lelaki dah sampai..


Wah..makin berdegap degup gak jantung hatiku ini...rasa macam boleh rilexx jer..tapi aura dia kuat jugak..
muka macam dah pucat semacam jer..kawan2 rapat saya yang setia tunggu dalam bilik bg cool lah kunun2...
wat cerita lawak ntah pape...sebenarnya masa tu saya dah tak dengar apa dah...tangan dah sejuk beku ni...huhu


Sesi pernikahan pun bermula...rasa macam nk ngendap2 jer suasana kat rumah atas tuh..
Tapi susah pulak nak ngendap,dulu rumah mak saya masih lagi bertingkat,bilik pengantin bawah.
Nak carik lubang wat ngendap macam tak agak2 lak..kena2 lak tengah ngendap ada lak mata lain kat lubang tu,
tak ke haru di buatnya..hehe..lagi pun tak nak pulak saya jaga kecunan saya masa tuh..hehe


Dengar en kadi macam tergagap2..aik..nape pulak ni..sekejap salah sebut nama saya,sekejap salah sebut nama en. suami..
nak kata nama saya panjang bebeno..mustahil.....nama suami pun 2 x hun jer..haha...sudah...
hebat sangat ke suami saya sampai en. kadi pun susah nak nikahkan..pastu en suami saya pulak dengar tergagap2...
alamak...rasa macam nak keluar je dari bilik...keluar kang..keluar kang...haha!...lawak tol lah masa tuh...
rupa-rupanya en. kadi tuh en kadi baru,inilah kali pertama dia nikahkan orang...
dia gabra,en suami pun gabra....masakkkkkkkkkk!


Tak pasal2 en. suami saya yang dah menghafal dengan khatam nyer punnn...ikut tergagap sekali
Nak tahu sampai berapa kali?4 kali....barulah selamat...aku terima nikah halinda bte ngadimin dengan 22.50 tunai..
sah....sah...alhamdulilah..kata tetamu2 yang keluar semua..
tiba-tiba dalam keheningan tuh...ada sorang makhluk Allah tepuk tangan dengan hebatnya....
sambil berkata....YEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!DAH NIKAH DAH....
haha....pe lagi semua orang pandang makhluk Allah yang tak seksi langsung ni sambil geleng kepala
tup2 cameraman saya sound dgn terangnya....KO INGAT NI KONSERT KE??......
pe lagi berdekah-dekah lah semua tetamu..buat spoil tol!sape makhluk Allah tu..hehe..nama dia Sheila,kawan baik saya..


Mungkin dia terlalu teruja tengok saya dah selamat bernikah sampai dia tak sedar dia menjerit bagai nak rak..haha
Takpe2..langsung tak marah pun..malah inilah kenangan yang saya tak boleh lupa sampai la ni..
ini menunjukkan betapalah dia gembira dengan pernikahan saya...hehe!




Dah..habis dah cita..tak jiwang pulak bila dah siap ni...hehe...takpalah..asal korang nak baca ok lah...




nikah itu indah,kahwin itu nikmat,rumahtangga itu ujian Allah...








luv stories;

2 luv 4 me:

good_boy berkata...

tok kadi gabra?haha..kelakar betul..

linda dimin berkata...

yelah...tak penah jumpa kan...hehe...la ni dah jumpa dah
moral of d'story..tok kadi pun manusia biasa...hehe!